Afgelopen week heeft onze chauffeur Erwin Mulder zijn nieuwe trekker in ontvangst genomen, de MAN TGX 18.470. Dit nieuwe model rijdt tot 10% zuiniger dan de vorige modellen.
Lager brandstofverbruik en lagere CO2 uitstoot
Om succesvol te zijn, is het noodzakelijk om de total cost of ownership (TCO) aanzienlijk te verlagen. De belangrijkste beïnvloedende factor hierbij is het brandstofverbruik dat 30% van de TCO uitmaakt. MAN heeft daarom een scala aan maatregelen genomen om de luchtstroom geleiding langs te cabine nog verder te optimaliseren. Deze maatregelen leiden tot lager brandstofverbruik en een lagere CO2 uitstoot en dat past natuurlijk helemaal in ons programma van CO2 compenseren naar reduceren.
Ongevallen voorkomen & noodrem functie
De trekker is voorzien van de volgende veiligheidssystemen:
-Lane Change Support met dode hoek hulp
-Adaptive Cruise Control Stop & Go (met afstandsregeling)
-Lane Departure Warner (LDW)
-Noodrem assistent (EBA)
Het laatst genoemde veiligheidssysteem voorkomt ongevallen (waarschuwt de bestuurder voor een dreigende aanrijding en activeert de noodrem bij gevaar) en waarschuwt het achteropkomende verkeer (de noodrem knipper functie waarschuwt het verkeer in geval van een noodstop).
Op veiligheid wordt bij Van Waveren Transport niet bespaard. Wij wensen onze Erwin veel veilige km’s met zijn nieuwe truck!
Over de auteur